31 augusti 2021

ATCkort med Tim Holtz Components Collection

Har ni sett Tim Holtz Components Collection? Om inte så MÅSTE ni kolla in alla snygga små stämpelkollage i ATC-format.

Jag har köpt på mig 4 olika men jag villhöver egentligen ALLA. Jag valde några som jag kan ha som bakgrund på ATC-kort, som den jag använt på kortet jag visar idag, och några som jag tänkt använda för att skapa dekorationer med. 

När jag stämplar upp dekorationer så använder jag gärna ett mönstrat papper som har ett diskret mönster eller varför inte en gammal boksida?

Jag gjorde bakgrunden genom att stämpla min components Collection-stämpel med distress ink i Vintage Photo. Sen sprayade jag vatten på och lät torka. När det torkat så inkade jag kanterna och ritade en ram samt kompletterade med lite blandad stämplar från hÄnglar&Wings ATC-stämpel. Dekorationen består av en paper doll och acetat-vingar. Till sist en sticker med text från Tim Holtz som pricken över i. 




Material:
Tim Holtz Components Cling Stamp 2.5X3.5 - Photograph
Tim Holtz Components Cling Stamp 2.5X3.5 - Flourish
Tim Holtz Idea-Ology Transparent Acetate Wings 72/Pkg
Tim Holtz Idea-0logy Paper Dolls Die-Cuts 107/Pkg - Vintage Black &...  
Tim Holtz Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - Small Talk
hÄnglar & Wings Clear Stamps - ATC
Tim Holtz Distress Ink Pad - Vintage Photo
Tim Holtz Distress Ink Pad - Old Paper
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Ruby
Ranger Multi Medium 113ml - Matte
Tim Holtz Idea-Ology Tiny Attacher
VersaFine Small Ink Pad - Onyx black
Spectrum Noir Sparkle Pens 3/Pkg - Vintage Tea UTGÅENDE



#Scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Stamping   #TimHoltz #StampersAnonymous #RangerInk #ArtistTradingCard #ArtistTradingCards #ATC #TimHoltzComponentsCollection


Inga kommentarer: