30 mars 2021

ATC-kort med distress ink och stämplar från Ranger ink

På min förra LIVE skapade jag en art journal sida med en teknik där jag använde distress ink i regnbågsfärger på gel plates. Då tog jag också vara på den överblivna färgen på några färdigutskurna ATC-kort - för det är en stor synd att låta härlig färg att gå till spillo ;). Nu har jag dekorerat dessa och det gjorde jag med de härliga lekfulla stämplarna "No Refunds" från Dina Wakley Media, Ranger Ink. 

Jag älskar verkligen att göra ATC-kort! Det går relativt snabbt, det är så kul att byta med andra scrappare och det är fantastiskt kul att få snigelpost med dessa små konstverk. 

När jag gör ATC-kort försöker jag att göra en serie på 4-9 kort. Då finns det många att byta men samtidigt är det inte så många att jag tröttnar innan alla är dekorerade. Jag försöker att göra dem lite olika och unika. Dina Wakleys stämpelset "No refunds" har både bra texter - även om jag här valt att använda stickers från Tim Holtz - och söta små "gubbar" som man både kan stämpla direkt på sina alster och klippa ut och sätta på som lager på lager. Ett litet hjärta måste så klart vara med när jag dekorerar med människor. 







Ranger Tim Holtz Distress ink mini.
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Mustard Seed
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Carved Pumpkin
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Candied Apple.

Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Wilted Violet
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Mermaid Lagoon.
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Lucky Clover.
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad – Twisted Citron.
Tim Holtz Distress Mini Ink Kits – 15.

Tim Holtz Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - Small Talk
Crafters Companion White Stamping Card 60/Pkg A4




#Scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting  #RangerInk  #Dylusions #DinaWakley #DinaWakleyMedia #TimHoltz #Gelprinting #Gelliprinting #Gelplate #Card #ATC #ArtistTradingCard #ArtistTradingCards

Inga kommentarer: