26 september 2015

@ CiLi in Papers med Wildflower från We R Memory Keepers och Spectrum AquaMarkers från Crafters Companion

Jag har lekt lite med med mina nya Spectrum AquaMarkers inspirerad av Mary Dawn Quirindongo och hennes video tutorial.



Jag älskar att använda ett vitt Cardstock altrat med färger och eller gesso och eller masker. Den här gången har jag bara använt färger och jag har använt Smacking Acetate-metoden; Först tar du en bit acetate (= en bit styv plast), drar några drag med pannan på, sprayar på lite vatten. Sen vänder du acetaten upp och ner på pappret och drar med acetaten över för att skapa ett mönster/för att sprida ut färgen. Torka mellan varje färg. Till slut har jag sprätt färg med en pensel i blått och lila. 








Fotot tog vi i somras på CiLi in Papers. Vi åkte förbi på väg till Strömstad. Mysigt att träffa trevliga och inspirerande DT-kompisar.

Material:
Crafter's Companion Spectrum AquaMarkers - Primary
We R Memory Keepers Wildflower - 12x12 paper pad
We R Memory Keepers Wildflower - 6x6 paper pad
We R Memory Keepers Wildflower - Ephemera
We R Memory Keepers Wildflower  - Stickers Alpha, Words & Icons
Crafters Companion - Heat Resistant Acetate



Inga kommentarer: