15 november 2014

Alva @6 : Guld med Heidi Swapp, American Crafts och Studio Calico

Okej jag erkänner... jag har snöat in på guld, måste bara ha med någon detalj... eller en massa guld.
På den här layouten har jag valt prickiga guldbokstäver från American Crafts som den där lilla extra detaljen.


Fotomattan har jag gjort med papper får Heidi Swapp make Pretty Stuff 6x8 Paper pad, en perfekt storlek för oss som kör white space och vill få mycket mönstrat papper för pengarna. Jag ska definitiva skaffa fler block i den storleken.


På löven och trädetaljerna har jag målat glitterlim i guldfärg förstås.


Material:
Heidi Swapp Paper Pad 6X8  Make Pretty Stuff
Studio Calico Thickers Alpha Stickers - Brighton Pier Gold Foil
Studio Calico Stickers - Abroad Stars
Studio Calico Classic Calico 2 Laser-Cut Wood Veneer Shapes - Tiny stars
American Crafts Fieldhouse Paper Leaves  - Amy Tangerine
Heidi Swapp Puffy Gloss Stickers - Favorite Things Shapes
Mask Studio Calico, gesso, mist, glitterlim



1 kommentar:

Tina Ollett sa...

Absolutely and totally love this layout Petra and the colour combo is just gogeous!!! x