6 december 2013

Less vs. more

På You Do's blogg hittar du under hela december olika utmaningar. Detta är mitt inspirationsbidrag till Johannas utmaning Less vs. More. Det handlar om att göra 2 kort. Det ena kortet ska vara många lager och mycket dekor, medan kort nr 2 är ett Clean and simple. Alltså ett betydligt enklare.


På mitt "Less"-kort har jag använt vit cardstock,  klockor i silver, elastisk silvertråd, julgransknapp i silver, god jul-stämpel och glitter som jag fäste med dekopagelim i en rund shaker.


 På mitt "More"-kort har jag använt vit och röd cardstock, blått julpapper, mask, gesso, hjärt-doily julgransknapp i silver, glitter som jag fäste med dekopagelim i en rund shakerkonfettistjärnor, krans, twine, snöstjärneknappar och god jul-stämpel.




Signatur

Inga kommentarer: