28 juni 2010

Till final men inte längre

Jag kom till final på INKIDOs DT-call och fick ett kit att skapa med:



Eftersom jag inte är en kortmakare utan mest gör layouter tyckte jag att det kunde vara kul att göra layouten som ett jättestort kort och använda kuvertet som en del av dekorationen.
Jag stansade kanterna på kuvertet med en Marthat Stewart borderstans för att göra det mer dekorativt. På kuvertet stämplade jag så ”Hjärtliga gratulationer” och embossade med turkost. Jag skrev fortsättningen ”på 2-årsdagen älsklings Alva” direkt på fotot med vit penna.
Den detalj i kitet som jag blev mest förtjust i var spetsen – gudomligt vacker – så jag ville ge den en framträdande plats på layouten. Jag valde att klippa ut en bit av en cirkel ur det prickiga pappret och sy fast spetsen med symaskin.
Jag klädde chipboardhjärtat med ett av de andar papperna och filade kanterna för att få en intressantare finish. Jag tog det dubbelvikta bronsfärgade kortet och stansade med en annan borderstans för att lägga en mörkare bas under det snurrade organsabandet. Jag stansade också ut titeln ”Alva 2” ur samma papper. "Skräpet" från borderstansen (de små fyrkanterna) fick bli dekoration på kuvertet tillsammans med de små turkosa pärlorna.
Den vackra metalldekorationen blev lite för lysande mot min färgskala så jag mattade den med en brun stämpeldyna och fick den på så vis att gå mer mot bronsfärgen. En lite större turkos pärla i mitten och dekorationsnålen fick också plats.
Till sist gjorde jag en blomranka av de flesta blommorna genom att vira dem runt det bruna bandet. Och så några turkosa fjärilar för att ta upp det turkosa från stämpeln och cirkelsegmentet.
I botten har jag valt det rutiga pappret främst eftersom det fick fotot att synas bäst och bli mest till sin fördel.
Det hela blev en layout utformad som ett jättestort gratulationskort till min dotter. Detta var mitt bidrag som tyvärr inte räckte ända fram. Nytt försök nästa år .





1 kommentar:

jossan sa...

Jag tyckte verkligen det blev en fiin Lo!! Jätte gullig!
Men.. en fråga.. när får man veta vem som vann bloggcandyn?? =)

kram