4 maj 2010

Dina vackra ögon - steg för steg

Tänkte att jag skulle ta och prova på en beskrivning {se den pyttelilla texten i bilderna eller klicka på bilden för att göra den större}. Jag har blivit ombedd att visa hur jag gör mina blomrankor men detta blir för hela layouten.

Jag ville ha en die-cut shape på mitt mönstrade papper men hittade inget i de färger jag ville ha så jag gjorde en egen avBasic Greys "green at heart".

Sen började jag med dekorationerna, först en blomma alla Rimna


Lite mera detaljer...


Och till slut min egen blomranka.
Ta en bit bladband. Vira blommor med ståltrådsstjäl försiktigt runt bandet. Börja uppifrån. Variera med olika blommor eller flera av samma efter tycke och smak.


Och sen är det bara att montera det hela på layouten. Jag använder oftast häftapparat.




Sist några detaljbilder...



Allt material utom pinsen från JP Hobby.

Kred: Den stora blomman har jag hittat hos Rimna som dessutom har en mycket utförligare beskrivning {det finns en länk längre ner i bloggen}

1 kommentar:

Yoli Design sa...

Härlig tut och härligt resultat... mumsigt värre... :D

Kraaaaaam