1 augusti 2023

Art Journaling med färgexplosion

Ibland vill man bara ha så där mycket färger så att det känns som en färgexplosion. Med distress oxider kan du lägga färger i lager på lager och skapa den där mustiga intressanta känslan.

Vid min FacebookLive valde jag att först stämpla, sen blanda upp färg med vatten och "kyssa" på pappret. sen stämplade jag igen och använde Tim Holtz Every Day Art Element stencils för att lägga ytterligare ett lager.

Jag har också lagt på rub-ons, både på bakgrunden och på mitt foto. Lite washitape var det sista som jag la till.

Om du missade min FacebookLIVE eller vill se den igen så hittar du den ---> HÄR <---

Blev du inspirerad?   Har du skapat din egen färgexplosion? Tagga oss med #ciliinpapers och #cilipysslatillsammans så att vi kan inspirera varandra <3 <3 <3

**************

I recorded the process in two Facebook lives. You can still see it  ---> HERE <---

  








Material:
Simple Stories Rub Ons 6X8 - SV Essentials Butterflies.
Simple Stories Washi Tape 5/Pkg - Simple Vintage Essentials.
Dylusions Creative Journal 8.25X8.25 - Square Ledger.
Tim Holtz Element Stencils 12/Pkg - Everyday Art.
hÄnglar & Wings Clear Stamps - Som Hund och Katt.
Dina Wakley MEdia Cling Stamps 6X9 - Remarkable.
Dina Wakley MEdia Cling Stamps 6X9 - You Are The Universe.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Uncharted Mariner.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Prize Ribbon.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Rustic Wilderness.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Black Soot.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Twisted Citron.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Salvaged Patina.
Dina Wakley MEdia Ultra Thick Gel Medium 118ml - Heavy Weight Glue.



#scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Ranger_ink  #Cilipysslatillsamans   #FacebookLive #LiveTutorial #Videotutorial #Processvideo #ArtJournaling #ArtJournal #JunkJournal #SimpleStories #SimpleVintageEssentials #Ranger_Ink #TimHoltz #DistressOxideInk #Dylusions #hAnglaWings #DinaWakleyMedia

Inga kommentarer: