9 maj 2023

Petra LIFTAR Jessica .:. Layout med Simple Stories Simple Vintage Indigo Garden

 I söndags fick jag förmånen att LIFTA min DT-kopis Jessica <3 . Jag valde en Layout av henne som jag verkligen älskar. Det var både kul och en liten smula skrämmande just för att jag är så förtjust i hennes layout.

Jag började med att göra en enkel skiss. Sen valde jag en kollektion från Simple Stories som jag verkligen gillar - Simple Vintage Indigo Garden. Den är inte helt ny men det finns fortfarande många fina papper kvar i affären.

På Jessicas layout har hon använt olika tags som hon klippt ut. I kollektionen jag valde fanns inga färdiga tags men det fixade jag enkelt med Sizzix Framelites Tag Collection av Tim Holtz. 

Jessica har confetti på sina foto. Det hoppade jag över men jag la istället till lite stenciler och distress ink som är lite mer min stil. 

Jag är nöjd med min layout även om originalet fortfarande är en smula snyggare.

Jag skapade hela layouten vid en LIVE på Facebook. Om du missade min FacebookLIVE eller vill se den igen så hittar du den ---> HÄR <---.

Blev du inspirerad?   Har du LIFTAT någon i vårt DT? Tagga oss med #ciliinpapers och #cilipysslatillsammans så att vi kan inspirera varandra <3 <3 <3

**************

I have LIFTED the talented DT Jessica using Simple Vintage Indigo Garden. I recorded the process in a Facebook live. You can still see it  ---> HERE <---






Detta är Jessicas Layout som jag LIFTADE - visst är den fantastisk.

Du hittar den också --> HÄR <--


Material:
Simple Stories Simple Vintage Indigo Garden
Simple Stories Chipboard Stickers 6X12 - SV Indigo Garden
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - 4X6 Elements
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - 4X4 Elements
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - 3X4 Elements
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - Journal Elements
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - Simply Sweet
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - Little Details
Simple Stories SV Indigo Garden Cardstock 12X12 - Pretty Little Things
Tim Holtz Sizzix Framelits Dies 8/Pkg - Tag Collection
Lawn Fawn Double-Sided Tape ca 50meter - 1/4inch LF1942
Sizzix Surfacez Texture Roll 12x 48 - Rose Gold
Tim Holtz Idea-Ology Quote Chips 48/Pkg - Labels TH94320
We R Memory Keepers Comfort Craft Trim & Score Board 12
Crafters Companion Die-Cutting & Embossing Machine - Gemini A4
Tim Holtz Layered Stencil 4.125X8.5 - Bubbles
Tim Holtz Distress Mini Ink Pad - Scattered Straw
Tim Holtz Distress Mini Ink Kits - 4
Tonic Studios Nuvo Deluxe Adhesive Precision Tips 207N.
Tonic Studios Nuvo Deluxe Adhesive 120ml 201N.
Stix2 Jumbo Roll of Double Sided Foam Tape 10mmx3mmx20meter - Black
Tonic Studios Nuvo Precision Blender Brushes 2/Pkg 1951N

 


#scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Ranger_ink  #Cilipysslatillsamans  #FacebookLive #LiveTutorial #TimHoltz #Videotutorial #Processvideo  #Tag #Layout #DistressInk #SimpleStories #SimpleVintageIndigoGarden #SSSimpleVintageIndigoGarden #Sizzix

Inga kommentarer: