2 augusti 2022

Art Journaling med Sweet Rush från Vicki Boutin .:. American Crafts

Vicki Boutin's Sweet Rush är en färgsprakande kollektion som funkar till allt! Jag har redan visat en layout (som jag skapade  i en LIVE på CiLis FaceBook) och en tag. Idag får ni se mitt Art Journaling-uppslag som jag skapade LIVE på CiLis Facebook i torsdags.

Jag har använt en liknande teknik som på min Layout och Tag men denna gången kompletterade jag bakgrunden med att även stämpla med Distress Oxide. Sen stänkte jag både med oxid och med Gloss spray från Dina Wakley Media. Gloss spray i Night funkar väldigt bra till Distress Oxide i färgen Uncharted Mariner. Det blev lite tokigt i övre vänstra hörnet så det fick jag täcka med stickers och dekorationer.

Dekorationer kommer från samma kollektion och det enda som inte kommer från Sweet Rush är en bit från en boksida och lite guldtonat vellum. Fotona - ja jag brukar ha foto i min Art Journal - är på mig och en av mina älskade katter som heter Ron Weasley.

Om du missade min FacebookLIVE eller vill se den igen så hittar du den ---> HÄR <---

Blev du inspirerad? Glöm inte att dela och tagga #ciliinpapers och #cilipysslatillsammans så att vi kan inspirera varandra <3 <3 <3

**************

I have played with the Sweet Rush collection by Vicki Boutin from American Crafts. I recorded the process in a Facebook live. You can still see it  ---> HERE <---






  

Material:
Vicki Boutin Sweet Rush.
Vicki Boutin Sweet Rush Stencils 3/Pkg - Flutter.
Vicki Boutin Die-Cuts 40/Pkg - Sweet Rush Journaling.
Vicki Boutin Die-Cuts 50/Pkg - Sweet Rush Icons.
Vicki Boutin Sticker Book - Sweet Rush.
Vicki Boutin Clear Stamps 12/Pkg - Sweet Rush The Details.
Vicki Boutin Clear Stamps 12/Pkg - Sweet Rush Sunshine.
Vicki Boutin Paper Pad 6X8 24/Pkg - Sweet Rush.
Tonic Studios Craft Perfect A4 Vellum Paper - Pearled Gold 9999E.
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Uncharted Mariner.
Tonic Studios Nuvo Precision Blender Brushes 2/Pkg 1951N.
Ranger Multi Medium 113ml - Matte.
Dina Wakley MEdia Gloss Spray 56ml - White.
Dina Wakley MEdia Gloss Spray 56ml - Night.
Lawn Fawn Custom Craft Die - Stitched Scalloped Circle Frames.
Dylusions Dyalog Insert Book - Dots #3.
Vicki Boutin Bulldog Clips 3/Pkg - Color Study.


#scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Ranger_ink  #Cilipysslatillsamans #TimHoltz #LIVE #FaceBookLIVE #LIVEtutorial #VickiBoutin #VickiBoutinSweetRush #SweetRush #Sizzix #ArtJournal #ArtJournaling #TravelJournal

Inga kommentarer: