28 september 2021

Art journaling från LIVE med Tim Holtz Sizzix Perspective Moth

 Jag älskar att gå på kurs och inspireras av fantastiska artister som Lisa Oxley och Dina Wakley. Då hittar jag ny inspiration och massor av idéer. Jag älskar också att surfa Instragram för att hitta ny inspiration. Sen gäller det att försöka göra det man skapar till sitt eget. Ibland syns det direkt vart man har inspirerats, som på min art journal nedan (Lisa Oxley thanks for the magical inspiration you share), och ibland blir det något ganska långt ifrån källan och istället något unikt, nytt och helt eget.

På min näst senaste LIVE på CiLi in PAPERS Facebook skapade jag ATC-kort, 3 tags och en sida i min Art Journal. Puh det var verkligen speed-crafting för att hinna allt det på en timme och en kvart, men ibland bara kommer idéerna till en och då får man "go with the flow".

På ATC-korten med temat sommarregn använde jag en vattenreaktiv dyna från Spectrum Noir. Den fungerar lite som Distress Oxide men har en lite annorlunda känsla. 

På Tagsen stämplade jag med stämplar från Altenew med Tim Holtz Distress Oxider från Ranger Ink och varierade mängden färg och vatten för att få olika känsla. Jag har också dekorerat dem med beaded berries från Prima. Jag kommer att komplettera mina tags med ett budskap när jag väl ska använda dem.

På min Art Journal använde jag olika akrylfärger från Dina Wakley Media, Ranger Ink, några olika stenciler - precis som Lisa Oxley lärt mig - och en stor härlig insekt som jag stansat ut i metallpapper med en Tim Holtz Sizzix Die Perspective Moth. 

Nu är det ett litet tag sedan jag körde min LIVE men om du missade den så hittar du den --> HÄR <-- 






Material Art Journal:
Dylusions Creative Journal 8X8
Tonic Studios Stencil 6x6 - Mesh Panel 2419E
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Shape Mashup
Tim Holtz Cling Stamps 7X8.5 - Moth Study
Tim Holtz Sizzix Thinlits Dies - Perspective Moth
Posca PC-3M White
Dina Wakley Media Tissue Pack 7.5X10 20/Pkg - Just Words
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Magenta
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Lemon
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Turquoise
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Black
Ranger Ink Heat Tool
Altenew Fine Liner Pen Set

Material Tags:
Dina Wakley Media White Tags 50/Pkg - #8
Altenew Clear Stamps 6X8 19/Pkg - Golden Garden
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Picked Raspberry
Tim Holtz Distress Oxide Ink Pad - Rustic Wilderness
StazOn Solvent Inkpad Jet Black
Tim Holtz Distress Sprayer 118ml

Material ATC:
Pectrum Noir Illustrator pennor.  
Bazzill Cardstock 12X12 25/Pkg Smoothies - Blackberry Swirl
Spectrum Noir Inkpad Harmony Water Reactive - Oasis
Altenew Fine Liner Pen Set
Tonic Studios Craft Perfect Watercolor Pad US A6 9574E




crapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting   #ArtistTradingCard #ArtistTradingCards #ATC #TimHoltz #Sizzix #Tag #ArtJournal #ArtJounaling #Dylusions #DinaWakleyMedia #Facebooklive #Livetutorial #Live #processvideo #Altenew #Primamarketing #RangerInk











Inga kommentarer: