22 juli 2021

ATC-kort med Distress Oxide-bakgrund och silhuetter med stamping foam .:. från Facebook LIVE

I söndags var det min tur att köra en LIVE på CiLi in Papers Facebook - det är fantastiskt kul att LIVEa, nästan som att pyssla med sällskap IRL, eller tja det bästa man kan göra i dessa tider i alla fall. Den här gången skapade Artist Trading Cards (ATC).

Jag använde Simon Hurleys Stamping Foam - superkul grejer det - och skapade min stämpel med hjälp av de nya chipboard-silhuetterna som Dina Wakley Media nyligen släppte. Känns som om det passar min stil perfekt!

Bakgrunderna är av distress oxide och stämplar i nio olika lager, inspirerade av fantastiska Emma Nílsson som jobbar i CiLis butik. Jag älskar att inspireras av andra scrappare och starta i den inspirationen och sen sluta i något som jag känner är min stil. Jag känner att jag lyckades med det!

Jag gjorde de rosa/oranga korten på LIVEn och de grön/blå när jag övade inför. 

Om du missade min LIVE så kan du se den igen --> HÄR <--

Sunday I did a LIVE tutorial at @ciliinpapers Facebook using Simon Hurleys Stamp Foam with Dina Wakleys chipboards to make some ATCs. Love it. Backgrounds made with Distress oxides from Tim Holtz and stamps from hÄnglar & Wings. Background technique inspirered by Emma Nílsson . Stamping technique with chippies are my way of making it my design. I Love using silhuettes. Love getting inspiration from fellow scrappers and put my touch on it.










Material:

Dina Wakley Media Chipboard Shapes - The Men

Dina Wakley Media Chipboard Shapes - The Women

hÄnglar & Wings Clear Stamps - ATC

Dina Wakley Media Cling Stamps 6X9 - Be Willing

Vicki Boutin Color Study Stencils 3/Pkg - Bubbles

Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Marks

Crafters Companion White Stamping Card 60/Pkg A4

Tonic Studios Nuvo Embellishment Mousse - Cosmic Brown 810N.                

Ranger Tim Holtz Distress Oxide

Tim Holtz Layered Stencil 4.125X8.5 - Schoolhouse

Tonic Studios Stencil 6x6 - Mesh Panel 2419E

Simon Hurley create. Stamping Foam




#Scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Stamping   #DinaWakleyMedia #TimHoltz #RangerInk #hAnglarWings #Card #Tag  #ATC #ArtistTradingCards #ArtistTradingCard #DistressOxide #LIVEtutorial #FacbookLive #hAnglarWings




 

Inga kommentarer: