22 juni 2021

Art journaling .:. Ranger Ink .:. från Facebook Live med Petra

Jag har blivit lite besatt av att göra min version av #collagefodderdolls ( från #Collagefodderchallange ). Jag kanske egentligen inte använder tillräckligt mycket Collage fodder (Collage fodder = anything a collage artist can glue down onto their artwork) men själva "dockorna" som jag ser överallt är så vanebildande att skapa. Och väldigt kul. Men vad ska man ha dem till? Ja till exempel som fokuspunkter på en art journaling-sida! 

På min LIVE på Cili in Papers Facebook i förrgår visade jag hur man kan både fixa en bakgrund med stenciler och akrylfärg och hur man kan göra dockorna. Nästan allt material kommer från Ranger ink och det mesta är Dina Wakley Media: stenciler och stämplar. Men en liten viktig detalj - ser du blicken på den högra dockan? - är en bit washi tape från Dylusions. Ha ha. Hennes klänning är gjord med Gel plates, stenciler och akrylfärger.

Stickers är från Tim Holtz och regnbågstejpen från Altenew. Jag har också använt en stämpel från hÄnglar&Wings. 

Missade du min LIVE så hittar du den --> HÄR <--












Material:
Dina Wakley Media Cling Stamps 6X9 - Better Together
Dina Wakley Media Cling Stamps 6X9 - Be Willing
Dina Wakley Media Cling Stamps 6X9 - Weird Is Good
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Lined Circles
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Mantras
Dina Wakley Media Stencils + Masks 6X9 - Curly Frond
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Alpha Masks
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Grande Arrows
hÄnglar & Wings Clear Stamps - Bladranka
Altenew Washi Tape 70mm - Instant Rainbow
Spectrum Noir Illustrator
Spectrum Noir Inkpad Finesse Alcohol-Proof - Noir Black
Dylusions Washi Tape - Set 2
Dina Wakley Media Fude Ball 1.5 Pen - Black
Dina Wakley Media Journal 8X10
Tim Holtz Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - Big Talk Snarky
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Ocean
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Magenta
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Night
Ranger Gel Plate Assortment 3/Pkg




#Scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting  #RangerInk  #DinaWakley #DinaWakleyMedia #Dylusions #TimHoltz #ArtJournal #ArtJournaling #LIVE #FacebookLIVE #LIVEtutorial #Videotutorial #processvideo  #hAnglarWings #Gelprinting 

Inga kommentarer: