11 maj 2021

Kort och Tags från Live med Spectrum Noir Sparkle Pens

I söndags var det dags för LIVE på CiLi in Papers Facebook och det var min tur att inspirera. Jag gjorde kort och tags. Det var första gången jag provade de fantastiskt trevliga Spectrum Noir Sparkle Glitter Brush Pens från Crafter's Companion. De är enkla att använda, man kan färglägga, skvätta och de SKIMRAR så vackert när de torkar. Jag har bara ett set än så länge men jag måste nog köpa några till.... de är ju dessutom på rea nu i webshoppen. Jag har också hittat ett väldigt snyggt stämpelset från Crafter's Companion med stjärnor i en massa olika former. De kommer jag att använda MYCKET!

När jag skapade mina tags så experimenterade jag lite och några saker funkade, andra funkade mindre bra... Jag tycker att det blev en cool effekt att stansa ut ett gallerfönster i tagen. Det är jag supernöjd med. Jag gillar också de metalliska vingarna som jag stansat ut i Mirror Card från Tonic Studios. Det är ett kraftigt papper med speglande yta. Mycket prisvärt. 

På de andra tagen använde jag en av Dina Wakleys nya Chipboard fjädrar som mask och sprayade med Tim Holtz nya Distress Oxide spray Salvaged Patina. Ursnygg färg!

Om du missade min LIVE så hittar du den --> HÄR <-- 















Material:
Spectrum Noir Sparkle Pens 3/Pkg - Vintage Tea UTGÅENDE
Tonic Studios Craft Perfect Watercolor Pad US A6 9574E
Altenew Die Set - Window Sphere
Tonic Studios Wings & Things
Tim Holtz Idea-0logy Paper Dolls Die-Cuts 107/Pkg - Vintage Black &...  
Tim Holtz Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - Big Talk Snarky
Dina Wakley Media Chipboard Shapes - Feathers
Crafters Companion Photopolymer Stamp Set - Stars & Celebrations
hÄnglar & Wings Clear Stamps - Stora Siffror
VersaFine Small Ink Pad - Onyx black
Crafters Companion White Stamping Card 60/Pkg A4
Tim Holtz Distress Oxide Spray 57ml - Salvaged Patina
Tim Holtz Idea-Ology Tiny Attacher
Bazzill Basics Cardstock. 
Tonic Studios Craft Perfect Mirror Card A4 - Spring Silver 9477E
Tonic Studios Craft Perfect Mirror Card A4 250gm - Black Velvet Satin.



#Scrapbooking #CiLiinPAPERS #MittKreativaKaos #PaperCraft #creative #inspiring #crafting #Stamping  #CraftersCompanion #DinaWakleyMadia #TimHoltz #RangerInk #TonicStudiosUK #TonicStudiosUSA #Altenew #hAnglarWings #Card #Tag #FacebookLive #LiveTutorial

Inga kommentarer: