1 december 2020

Art journal med Finnabair Art Daily Decorative Tissue Paper från Prima Marketing Inc

Jag skaffade mig nyligen ett paket med Art Daily Decorative Tissue Paper från Prima Marketing designat av Finnabair och det är sååååå snyggt. Man får 6 stora ark som är 27,5" x 19,7 " så de kommer att räcka läääänge. Den jag valde heter Journaling Minis Ladies' World och motiven är sköna damer, lite vintage och post stämplar samt fjärilar - och vem älskar inte fjärilar?

Jag tog ett ark från min Watercolor Paper pad, också den från Prima Marketing Ink, och målade med Dina Wakley Media akrylfärger i pastelliga toner. Sen tog jag en våtservett och torkade bort färg över en stencil som också är en av Dinas designer. Sen använde jag en av Dinas stämplar för att skapa ett mönster ovanpå. Med en ny stencil och vit akrylfärg la jag sedan en text i blek vitt ovanpå. sen tog jag gel medium och satte en bit Art Daily Decorative Paper i en sidan och klippte ut några fjärilar och fäste på samma sätt.

Med Stickers från Tim Holtz Big Talk samt en vit Posca penna och en svart Dude Ball penna så markerade jag runt orden och en ram runt hela bilden.

Till slut fäste jag min sida med dubbelhäftande tejp i min Dylusions Art Journal.

Sen var det bara fotograferingen kvar. Fick med en liten kompis i bild som var lite väl nyfiken och sällskapssjuk <3 Lilla Ron Weasley vår 4 månaders kattunge av rasen Norsk Skogkatt. Nåja han är väl ändå en prydnad väl så fin.













Material:
Prima Finnabair Tissue Paper - Ladies World
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Mantras
Dina Wakley Media Stencils 9X6 - Big Leafy
Dina Wakley Media Cling Stamps 6X9 - I Want
Dylusions Black Creative Journal 8X8
Prima Watercolor Paper Pad 8X8 20/Pkg
Tim Holtz Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - Big Talk Snarky
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Mineral
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Aloe
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Carnation
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Apricot
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - White
Dina Wakley Media Soft Gel Medium 29ml Tube
Posca PC-5M - White
Dina Wakley Media Fude Ball 1.5 Pen - Black

VersaFine Ink Pad Onyx Black



#MittKreativaKaos #PaperCraft #Scrapbooking #creative #inspiring #crafting #CiLiinPAPERS #ArtJournal #ArtJournaling  #RangerInc #DinaWakleyMedia #TimHoltz #Dylusions #PrimaMarktingInc #Finnabair

Inga kommentarer: