22 mars 2014

Styleboard-inspiration

Jag fortsätter att skapa med underbara Styleboard från Crate Paper. 
Stylebordkollektionen har flera olika "icons" bl.a. en häst... bara att leta fram de där ponnyridningsfotona och minnas tillbaka.
web_IMG_9838
Precis när jag tagit denna bilden frågade jag min dotter vad hon tyckte om att rida på en ponny? Hon svarade: "Mamma, det är inte en ponny, det är en häst! Ponny är små och rosa och kan prata!" LOL Detta står också på en dold journaling-tag som finns vid pilen precis.
web_IMG_9843
Jag har valt en lager på lagerdesign för att skapa lite dynamik och 3D-känsla. Jag har blandat papper, diecuts, vellum, ramar, stickers och flairs. Allt från Maggie Holmes Styleboard från Crate Paper. web_IMG_9845
Titeln består av en stickers som jag satt på en bit mönstrat papper för att kunna forma som en båge innan jag limmade fast.
web_IMG_9844
I mitten på doilisen finns en vellum-die-cut. Det är svårt att fästa vellum snyggt, men man kan alltid gömma klisterpluppen under en flair.
web_IMG_9840
Jag fortsätter att klippa ut kameror från Styleboard 12x12 paper pad med mönstrat papper för att dekorera med.
web_IMG_9839
Glöm inte vår tävling som håller på en vecka till och blogghoppen med RAK som håller på till kl 10.00 idag.
Ha en underbar lördag!


Signatur

Inga kommentarer: