12 januari 2021

Kort med Gel Printing Plate-teknik

Jag har gått på kurs! Ja det är inte så lätt i dessa Coronatider men det finns några spännande Facebook-kurser man kan gå och så kan man ju så klart hänga på när CiLi in Papers kör LIVE alldeles gratis på Facebook nästan alla torsdagar och söndagar kl 19.00.

Kursen som hölls av Dina Wakley - min scrapguru - handlade om Gel Plate Printing och den var alldeles underbar. Jag gjorde massor av tryck och ett av de tryck som jag blev mest förtjust i var ett ganska enkelt tryck där jag använde en fjäder - som en av våra vilda katter har dragit loss från en gammal dammvippa. Först la jag på några olika av Dina Wakleys Media akrylfärger - mest Sky men också Marine, Sand och Night - sen tryckte jag lite olika mönster bla med denna dammvippa-fjäder innan jag gjorde mitt Gel tryck. Även Gel plates är från Ranger Ink.

Det blev ett drömskt tryck som jag delade i två delar och som jag sedan använt på mina kort. Jag har dekorerat korten med stämplar från hÄnglar&Wings och Twine och satt dem på en matta av grått Bazzill Basics Cardstock, 3D foam och en kortbas av Bazzill Basics White Cardstock.

Fjädern kommer att hamna på en layout alldeles snart. Den ligger nästan färdig på mitt pysselbord redan.

Söndagen den 17/1 kl 19.00 kommer jag att sända en LIVE på CiLis Facebook-sida där jag visar hur du kan använda din Gel Plate. Hoppas att vi ses då!








Material:
Ranger Gel Plate 9X11
Ranger Gel Plate Brayer - Medium
Ranger Gel Plate Assortment 3/Pkg
Ranger Gel Plate Storage Tin

Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Sky
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Night
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Marine
Dina Wakley Acrylic Paint 29ml - Sand

VersaFine Ink Pad Onyx Black
We R Memory Keepers Stitch Happy Twine - Gray
hÄnglar & Wings Clear Stamps - Stora Siffror
hÄnglar & Wings Clear Stamps - Alfabet

Stix2 Jumbo Roll of Double Sided Foam Tape 15mm x 3mm x 20meter
Bazzill Cardstock 12X12, 25/Pkg - Mono White
Bazzill Cardstock Mono 12X12, 25/Pkg - Canvas/Smoky




#MittKreativaKaos #PaperCraft #Scrapbooking #creative #inspiring #crafting #CiLiinPAPERS #Kort  #Geliprinting #Gelplateprinting #Gelliprinting #hAnglarWings #DinaWakleyMedia #RangerInk

Inga kommentarer: